.

Wat bied ik aan?

 

Ik bied coaching en therapeutische ondersteuning bij onderstaande hulpvragen:

  • Voelt jouw kind/jongere zich niet goed in zijn vel?

  • Voelt jouw kind/jongere zich futloos, sluit hij zich af, of heeft hij depressieve gedachten?
  • Heeft jouw kind/jongere vaak een over 'vol' hoofd en aanhoudende piekerende gedachten?
  • Voelt jouw kind/jongere zich snel overprikkeld en is hij hier zelf van bewust?
  • Heb je het gevoel als ouder dat jouw kind/jongere zijn emoties moeilijk kan uiten?
  • Is jouw kind/jongere snel gefrustreerd en/of gaat hij snel in conflict met anderen?

  • Ervaart jouw kind/jongere gevoelens van stress, faalangst en onzekerheid?

  • Kan jouw kind/jongere moeilijk omschrijven waar hij gelukkig van wordt of wat zijn talenten zijn?

  • Komt jouw kind/jongere moeilijk tot zelfreflectie en zoekt hij enkel oorzaken buiten zichzelf? 

  • Heeft jouw kind/jongere sociale angst en vindt hij moeilijk aansluiting bij leeftijdsgenoten?

  • Voelt jouw kind/jongere zich vaak onbegrepen en alleen op de wereld?
  • Voelt jouw kind/jongere zich minderwaardig of uitgesloten?
  • Kan jouw kind moeilijk grenzen stellen naar zichzelf en anderen?
  • Heeft jouw kind/jongere identiteitsvragen?

  • Vindt jouw kind/jongere het moeilijk om op te groeien binnen verschillende culturele contexten?

  • Voelt jouw kind/jongere zich ongelijkwaardig behandeld al dan niet op basis van etnische, culturele of gender verschillen?
  • Belemmeren (traumatische) ervaringen het dagelijks functioneren?  

Elk kind is uniek,

Naast bovenstaande oplijsting neem ik graag de tijd om jullie specifieke hulpvragen te verhelderen.  

 

Via veerkracht- en weerbaarheidstraining, lichaamsgerichte coaching en creatieve therapie gaan wij samen aan de slag. 

We bekijken samen naar welke coaching- en therapeutische aanpak aansluit bij jouw persoonlijk groeiproces. 

 

Ik help het kind/jongere zich bewust te worden van gevoelens, gedachten, behoeftes en verlangens. Door hier via een ervaringsgerichte therapeutische aanpak en brede bril naar te kijken, kan er inzicht ontstaan in de betekenis van klachten. 

Met oog voor de culturele achtergrond gaan we samen in dialoog en vooral ervaren via actieve werkvormen. Deze actieve en muzische werkvormen zorgen voor een veilige distantie tussen hen en datgene waar ze tegenaan lopen. Stap voor stap leren ze uiten wat er in hen leeft en dat werkt bevrijdend en rustgevend. 

We nemen de tijd om stil te staan bij de culturele veerkracht, waar het leren omgaan met moeilijkheden, negatieve gevoelens, ambiguïteiten en weerstanden die met interculturele ontmoetingen gepaard gaan. 

 

 

 

 

Er zijn geen 'moeilijke' kinderen.

Enkel kinderen die door een intern conflict 'ongewenst' gedrag stellen.

#kijken achter het gedrag